Yabancı Diller Yüksekokulu

Tanıtım

Tarihçemiz ve Güncel Sayılarla Yüksekokulumuz

İstanbul Medeniyet Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu, 2010 yılında Üniversitemizin diğer fakülteleri ile birlikte, ilgili yasa uyarınca, Üniversitemiz öğrencilerine çağdaş düzeyde yabancı dil eğitimi sağlamak için kurulmuştur. Kuruluşunun ardından akademik, idari ve fiziki yapılanma ile ilgili çok yönlü teknolojik donanım çalışmaları kısa sürede tamamlanmış ve Yüksekokulumuz ilk kez 2012-2013 Akademik Yılında İngilizce Hazırlık sınıfları ile eğitime başlamıştır.  

2013-2014 Akademik Yılında, Yüksekokulumuz öğretim görevlileri, Hazırlık sınıflarında verdikleri eğitimin yanı sıra fakültelerdeki zorunlu İngilizce derslerini de yürütmeye başlamıştır.

2016 yılında yayımlanan yasa ile birlikte, öğretim dili tamamen Türkçe olan programlarda zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfı açılmamaktadır. Bu sebeple, ilgili yıldan itibaren, eğitim dili İngilizce olan zorunlu hazırlık öğrencilerine ek olarak Türkçe programlara kayıtlı olup İsteğe Bağlı İngilizce Hazırlık eğitimi almak isteyen öğrencilere de kontenjan dahilinde İngilizce Hazırlık eğitimi alma imkânı tanınmaktadır.

Üniversitemizin yabancı dilde eğitim veren programlarının sayısının artmasıyla öğrenci sayımızda da artış devam ederken, 2019-2020 Akademik Yılı itibariyle, Üniversitemiz Edebiyat Fakültesi altında açılan İspanyol Dili ve Edebiyatı programı kapsamında Yüksekokulumuz bünyesinde İspanyolca Hazırlık Programı açılmıştır. İspanyolca öğretim görevlilerimiz ayrıca fakültelerde açılan seçmeli İspanyolca derslerini yürütmektedir.

Son olarak, Yüksekokulumuz 2023-2024 Akademik Yılı itibariyle, Üniversitemizde eğitime başlayan İslami İlimler Fakültesi öğrencilerine yönelik Arapça Hazırlık eğitimi sunmaya başlamıştır. 

Hazırlık sınıfları dışında, fakültelerdeki zorunlu ve seçmeli Fransızca derslerini yürüten bir adet Fransızca Öğretim Görevlisi de Yüksekokulumuz bünyesinde görev yapmaktadır.

Özet olarak, 2024-2025 Akademik Yılı itibariyle İngilizce Hazırlık Biriminde 33, İspanyolca Hazırlık Biriminde 2, Arapça Hazırlık Biriminde 3 Öğretim Görevlisi ve fakültelerde görev yapan 1 Fransızca Öğretim Görevlisi olmak üzere toplam 39 öğretim görevlisi ile Yüksekokulumuz eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir.

Yüksekokulumuzun Hedefleri ve Eğitim Felsefesi

Yüksekokulumuz bünyesinde sunulan tüm yabancı dillerde eğitim-öğretimin temel amacı, Avrupa Ortak Dil Öğretim Çerçevesi kapsamında, modern dünyaya uyum sağlayabilecek, akademik yaşamlarındaki ihtiyaçlarını karşılayabilecek ve kültürel ve sosyal hayatta iletişim kurabilecek seviyede yabancı dilde yeterlik kazanmış öğrenciler yetiştirmektir. Bunun yanı sıra, Yüksekokulumuz, bağlı bulunduğu Üniversitemizin temel hedefleriyle uyumlu olmayı ve bu kapsamda, toplum ve medeniyet odaklı, uluslararası sistemin bir parçası olabilen, araştırmacı, yenilikçi ve girişimci bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Bu çerçevede Yüksekokulumuz, dil öğretiminde günlük ve akademik hayata hazırlayan, 21. Yüzyıl becerilerini destekleyen modern, dinamik ve yenilikçi bir yaklaşım benimsemektedir. Öğrencilerimizin otonom öğrenenler olması hedeflenerek yürütülen eğitim-öğretim faaliyetlerimiz kapsamında, derslerimizde ikili veya grup etkileşimli etkinliklere, aşamalı metin yazma süreçlerine ve otantik dinleme ve okuma yapabilecekleri materyallere yer verilmektedir. Bu amaçla uluslararası alanda etkin ve söz sahibi olan yayınevleriyle işbirliği yapılmaktadır. Kısaca, eğitim felsefemizin temelini, otonom öğrenme ve aktif öğrenme yoluyla dil becerilerini geliştirmek teşkil etmektedir.

Kısa Kısa Yüksekokulumuz

  1. Öğretim Programımızın İşleyişi

Hazırlık sınıflarımızda yürütülen eğitim-öğretim faaliyetleri, öğrencilerin dil düzeylerine göre oluşturulan sınıflarda gerçekleştirilir. Bir akademik yıl, toplam 4 periyottan oluşmaktadır. Bu kapsamda Güz döneminde 2 periyot, Bahar döneminde 2 periyot olmak üzere toplam 4 periyot olacak şekilde eğitim-öğretim faaliyetleri yürütülmektedir. Periyot sonlarında kurlar arası geçiş yoktur, ancak periyot bitiminde her kurda bulunan sınıflardaki öğrenciler kendi aralarında rastgele olarak karılır ve yeni periyotta yeni sınıflarına yerleştirilir. Bu değişimlerde sınıflara ders veren öğretim görevlileri de değişmektedir. Bu sistemin amacı, öğrencilerin farklı hocalarla çalışabilmesini ve yeni öğrenci gruplarıyla bir arada bulunabilecekleri çoklu öğrenme ortamlarını deneyimlemelerini sağlamaktır.

Tüm periyotlarda, her İngilizce hazırlık sınıfına en az 3 farklı öğretim görevlisi ders vermektedir. Detaylı bilgiler için tıklayınız.

İspanyolca ve Arapça hazırlık sınıflarıyla ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.

  1. Öğrencilerimize Sağladığımız Olanaklar
  1. Dersliklerde Bulunan Ekipmanlar

Dersliklerimizde aşağıda belirtilen ekipmanlar bulunmaktadır:

  • Akıllı Tahta
  • Ses Sistemi
  • İnternet Bağlantısı
  • Beyaz Yazı Tahtası
  1. Yerleşkemizde Sağlanan İmkanlar

Yüksekokulumuzun bulunduğu Tuzla-Orhanlı Yerleşkemizde öğrencilerimize sunulan imkanlar aşağıdaki gibidir:

  • Yüksekokulumuza ait Bilgisayar Laboratuvarı
  • Yüksekokulumuza ait Reader Room (Kitap ve okuma odası)
  • İMÜ Tuzla-Orhanlı Yerleşkesi Kütüphanesi
  • İMÜ Tuzla-Orhanlı Yerleşkesi Yemekhanesi
  • İMÜ Tuzla-Orhanlı Yerleşkesi Kantini
  • İMÜ Tuzla-Orhanlı Yerleşkesi Spor Sahaları
  • İMÜ Tuzla-Orhanlı Yerleşkesi Otoparkına özel araçlarını park etme imkanı
  1. Yüksekokulumuz Bünyesindeki Akademik Birimler:

Yüksekokulumuz yabancı dil eğitiminde kalite odaklı bir anlayış benimsemekte ve çalışmalarını bu doğrultuda organize etmekte ve yürütmektedir. Bu bağlamda, Yüksekokulumuzda faaliyetlerini sürdüren 11 akademik birim aşağıdaki gibidir:

  • İspanyolca Hazırlık Birimi
  • Arapça Hazırlık Birimi
  • Müfredat ve Materyal Geliştirme Ofisi
  • Ölçme ve Değerlendirme Ofisi
  • Uzaktan Eğitim ve Ortak Yabancı Dil (İngilizce) Dersleri Ofisi
  • Mesleki Gelişim Ofisi
  • Özel Kurslar Ofisi
  • Değişim Koordinatörlüğü
  • Web Sitesi Koordinatörlüğü
  • Kalite ve Akreditasyon Ofisi
  • Strateji Geliştirme Ofisi
  1. Tanıtım Filmimiz